Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w social media

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w social media

wospDziś odbywa się 22. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przez te lata mała inicjatywa przerodziła się w ogólnopolskie święto dobroczynności na stałe wpisane w kalendarz Polaków. Działania Orkiestry wykraczają poza obręb kraju i świata realnego, bo możemy je odnaleźć także w Internecie. Nie jest to nowością, bo od kilku lat licytacje orkiestrowe odbywają się na portalu Allegro.

W tym roku jednak z dużą siłą przystąpiono do działań w social media. Sztaby WOŚP mają swoje witryny internetowe, fanpage, profile na Naszej Klasie. Są to zarówno profile ogólne, dotyczące kolejnych edycji, jak i wyspecjalizowane, odnoszące się do 22. finału. Niektóre grupy poszły o krok dalej i korzystają z Instagramu czy Twistera.

Dobrym przykładem na wykorzystanie Facebooka jest grupa z Żyrardowa. Ich profil jest nie tylko narzędziem do komunikowania się z kwestującymi, ale także do wypromowania kolejnego finału i zachęcenia do przekazywania datków. Na profilu znajdziemy konkursy (np. na najfajniej przebranego wolontariusza, zapowiedzi występujących gwiazd. Do zajrzenia na fanpage zachęcają zdjęcia, filmiki i aplikacje stworzone specjalnie na tę okazję.

Krakowski sztab Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy z kolei skutecznie pokazuje, że praca sztabu trwa przez cały rok. Ma on własną stronę internetową, na której można zapoznać się ze sponsorami, firmami, wspierającymi Orkiestrę, aktualnym wyglądem legitymacji wolontariuszy.

Tak naprawdę działania w social media dopiero nabierają rozpędu. W kolejnych latach na pewno ich siła będzie coraz większa.

 

KJ-J

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *