TVP ABC chce pokonać konkurencję

TVP ABC chce pokonać konkurencję

Kilka dni temu wystartowała nowy kanał telewizyjny – TVP ABC. Jest to pierwszy program dziecięcy, który jest bezpłatny ze względu na to, że dostępny jest w naziemnej telewizji cyfrowej.  Koncesja została przyznana stacji na nadawanie od 6.00 do 23.00, na razie jednak program będzie można oglądać od 6.30-7.00 do 21.00. W kwietniu stacja chce rozszerzyć nadawanie o programy edukacyjne dla rodziców. Te będą nadawane po 21.00.

 

TVP ABC dostępna jest na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Zajęła miejsce TVP Info. Na multipleksie to jedyna stacja kierowana do dzieci. Dzięki temu ma duże szanse na dogonienie, a nawet pokonanie konkurencyjnych stacji dostępnych wyłącznie w płatnych pakietach telewizji kablowych. Juliusz Braun głosi, że w ciągu roku TVP ABC osiągnie 1 procent rynku. Jest to jego zdaniem jak najbardziej realna wizja, choć optymistyczna. Pozycja wyjściowa stacji i zasięg, dzięki obecności na multipleksie jest wysoka. Oferta także wydaje się być atrakcyjna – bajki i programy dla najmłodszych bez przemocy. Do tego będą to pozycje znane rodzicom i często wspominane przez nich z sentymentem.

 

Jeśli ramówka zostanie ciekawie zaplanowana są duże szanse na to, że stacja odbierze widzów innym kanałom dziecięcym. Do marca na stacji nie będzie reklam. Później mają się one pojawić, ale w ograniczonej formie. Stacja nie będzie wykorzystywać całych ustawowo dopuszczonych 12 minut reklam na godzinę nadawania. TVP ABC ma w ciągu godziny puszczać zaledwie 7 minut reklam. Dla odbiorców istotne może być to, że stacja postanowiła nałożyć na siebie dodatkowe samoograniczenia. Postanowiono, że wśród reklam nie będzie tych promujących śmieciowe jedzenie. Stacja planuje stworzyć wewnętrzny kodeks – regulacje podobne do tych obowiązujących w całej Europie.

tvp abc

Od 13 lutego w prasie, radiu i Internecie możemy oglądać spoty reklamowe TVP ABC. Motywem przewodnim są dziecięce dłonie w różnych kolorach oraz litery układające się w nazwę stacji. Za kampanie odpowiada dział marketingu TVP. Reklamy pojawią się w radiu – Radiu Bajka, Polskim Radiu, prasie – „Przedszkolaku”, „Tinie”, „Przyjaciółce”, „Tele Tygodniu” i w sieci: wp.pl, dzieci.com, dziecko.pl, kobieta.pl

 

Jak Wam się podoba pomysł na nowy kanał tematyczny? Będziecie oglądać z dziećmi?

 

KJ-J

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *