Sezon świąteczny w reklamach rozpoczęty

Sezon świąteczny w reklamach rozpoczęty

Od 8 listopada w telewizji możemy oglądać świąteczne reklamy Coca-Coli. To tego dnia rozpoczęto najradośniejszy okres w roku. W tym roku w spocie Coca-Coli powróciły kultowe ciężarówki. Obok nich charakterystyczny dla Coca-Coli święty Mikołaj. Hasło przewodnie świątecznej kampanii brzmi – „Podaruj radość”.

Spot Coca-Coli pełen jest prostych, symbolicznych gestów, które sprawiają radość innym, zazwyczaj obcym ludziom. Te gesty stanowią święta – są ich symbolem i wprowadzają świąteczny nastrój. W reklamie takimi gestami jest podzielenie się parasolem z młodą kobietą z dzieckiem na ręku, pomoc sąsiadce, wspólne spędzanie świąt. Oprócz promowania swoich produktów w tym spocie Coca-Cola promuje bezinteresowną pomoc innym i cieszenie się drobnymi gestami.

Dużą niespodzianką dla widzów jest pojawienie się w reklamie, ulubionych przez większość widzów, ciężarówek Coca-Coli. Stały się one symbolem świąt, podobnie jak Mikołaj Coca-Coli.

Jeśli więc pojawił się Mikołaj i ciężarówki to wiedz, że idą święta!

Christmas_time_Christmas_celebrationZaskakujący jest sposób w jaki zaprezentowano spot. Jego premiera odbyła się bowiem wyłącznie na smartphonach. Użytkownicy tych urządzeń po raz pierwszy mogli obejrzeć reklamę na Facebooku marki. Dopiero kolejnego dnia (9 listopada) udostępniono ją na kanale You Toube, a 10 listopada w telewizjach. Jest to duża zmiana w rodzaju promocji Coca-Coli, ponieważ do tej pory najważniejsza dla marki była telewizja. W tym roku duży nacisk położono na social media, digital, w których odbędzie się wiele aktywności marki.

Działania digital stworzyła agencja Next. Z kolei za kreację w mediach odpowiada McCann WorldGroup. Zakupem mediów zajął się dom mediowy MediaCom. Materiały BTL przygotowała agencja Fortis. Obsługą PR zajął się – Rc2 Raczkiewicz-Chenczke Consultants, a obsługą eventową –  Pankreator oraz Momentum.

 

Warto zauważyć, że reklamy wykorzystujące motyw świąt już od kilkunastu dni są obecne w polskiej telewizji. Pierwszą była kampania Lidla promująca ekskluzywne produkty, doskonale pasujące do świątecznych posiłków. Kilka dni temu pojawiły się reklamy produktów do wyrobów słodkości na święta:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_profilepage&v=3c3fAE3a3jA

 

KJJ

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *