Robimy prąd, jeziora, góry i lasy – kampania PGE

Robimy prąd, jeziora, góry i lasy – kampania PGE

Miesiąc temu uruchomiona została nowa kampania wizerunkowa Polskiej Grupy Energetycznej. Po hasłem „Robimy prąd, jeziora, góry i lasy” oglądać możemy spoty telewizyjne, kinowe, reklamy prasowe i outdoorowe.  Jej celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki PGE. Wykonawcami są agencja PZL i K2 Internet.

Trwające 45 sekund spoty prezentują piękne bełchatowskie krajobrazy. Widzimy piękne lasy, sztuczne jezioro (Ośrodek Wawrzkowizna), Górę Kamieńsk. Narrator opowiada, że stworzyła je właśnie PGE. Dzikie, pełne niepowtarzalnego uroku miejsca są doskonałe dla osób ceniących aktywność fizyczną. Filmy sugerują, że w tym rejonie można aktywnie spędzać czas.

Oto jeden ze spotów PGE

Dodatkowym elementem kampanii są dostępne on-line 20-sekundowe teasery i reklamami display.

Na tych krótkich filmikach zobaczyć możemy młodych ludzi pływających, skaczących do wody, jeżdżących na rowerze. Pełna energii muzyka zachęca nas do przyłączenia się do pokazywanej grupy ludzi.

elektrownia3

Uzupełnieniem akcji jest strona internetowa robimyprad.pl. Są na niej dostępne filmiki promujące kilka rodzajów aktywności. Interaktywne rozwiązania pozwalają każdemu internaucie przenieść się w czasoprzestrzeni i np. zjechać na linie nad jeziorem Wawrzkowizna. Każdy może poszerzyć także swoją wiedzę o wytwarzaniu prądu i działalności proekologicznej PGE.

Przekaz kampanii jest bardzo pozytywny. Oto m.in. elektrownia, kopalnia w pewnym mieście w środkowej Polsce zalesiają tereny i tworzą góry. Zdążyli już stworzyć piękne jezioro. Lektor w imieniu PGE dumnie wygłasza plany wybudowania kolejnych.

Przyznam, że podobają mi się te spoty. Muszę przyznać, że pochodzę z Bełchatowa, więc te krajobrazy znam bardzo dobrze. Kampania nie przekłamuje rzeczywistości. PGE rzeczywiście dużo zainwestowało w organizację przestrzeni zielonej w regionie wokół Elektrowni i Kopalni Bełchatów. Dzięki nim powstał wyciąg narciarski, tor saneczkowy, ścieżki rowerowe. Wawrzkowizna i Słok – dwa rekreacyjne ośrodki wypoczynkowe stworzone i sponsorowane przez PGE są w regionie bardzo popularne.

plakat kampanii

plakat kampanii

Myślę że pomysł na kampanię był bardzo dobry. Biorąc pod uwagę, że działania ekologiczne naprawdę są prowadzone przez PGE kampania może odnieść zamierzony skutek i doprowadzić do ocieplenia wizerunku i zwiększenia rozpoznawalności marki.

elektrownia2

O tym, jak kampania odbierana jest w regionie, którego dotyczy napiszę następnym razem.

K. J-J

 

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *