Przez Bartka jestem w ciąży – nietypowa kampania butów

Przez Bartka jestem w ciąży – nietypowa kampania butów

Na początku kwietnia mogliśmy obejrzeć tajemnicze teaserowe reklamy pod hasłami: „Spojrzałam na Bartka, teraz jestem w ciąży” i „Tysiące kobiet w ciąży przez Bartka”. Z reklam można było dowiedzieć się, że przez owego Bartka każdy (także mężczyźni) może zajść w ciążę. Na uruchomionej stronie internetowej można poznać „ofiary” Bartka i ich historie.

przez bartka1

Po tygodniu rozpoczęła się właściwa kampania z hasłem przewodnim – „Bartek. Play with it”. Okazało się, że tajemniczy Bartek jest firmą produkująca buty dziecięce. Uruchomiona strona internetowa zyskała logo firmy Bartek, zdjęcia nowej kolekcji butów i aplikację konkursową. W sieci można obejrzeć spot reklamowy, który jest pierwszą częścią historii Magdy i Doktora (bohaterów reklamy). Ma zachęcać do interakcji z marką.

Pomysłodawczynią akcji i reżyserką spotów jest Suzan Iżyńska. Działania zrealizowała agencja Icon Group.

Jak to zwykle bywa, tak i tym razem, kampania zyskała wiele negatywnych opinii. Zarzuca się jej trywializowanie ciąży, macierzyństwa. Moim zdaniem kampania trafnie podkreśla podświadome pozytywne skojarzenia po kontakcie ze słodkimi, dziecięcymi bucikami. Wykorzystano pozytywne skojarzenie buciki = słodki bobas. Niewątpliwe pomysł chwycił i reklamy były wiralowo rozsyłane przez odbiorców. Dzięki temu firmie udało się z pewnością dotrzeć do szerszej niż dotychczas publiczności. Autorka akcji chciała stworzyć szum wokół kampanii i to jej się udało, dodatkowo stało się to niskim kosztem. Tradycyjnych reklam obuwia dziecięcego jest już mnóstwo – Bartkowi udało się wyróżnić i w atrakcyjny, ciekawy sposób dotrzeć do osób, które na inne reklamy by nie spojrzały.

Celem kampanii jest zmiana postrzegania marki, ponieważ jak twierdzą jej autorzy, buty są kojarzone wyłącznie z obuwiem rehabilitacyjnym. Tymczasem firma produkuje tradycyjne buciki dla najmłodszych. Co ciekawe, marka chce rozszerzyć produkcję o buty dla młodzieży i dorosłych. Stąd też konieczność zmiany komunikacji i wizerunku.

W maju pojawi się kolejna reklama, tym razem bardziej stonowana. Prawdopodobnie wynika to z rozszerzenia kampanii o przekaz w telewizji.

A Wam jak się podoba kampania? Ja jestem nią zachwycona – jest zabawna, niekonwencjonalna i wykorzystuje prosty, oczywisty motyw. Jak dla mnie to majstersztyk.

 

KJ-J

1 Comment

  1. Monika
    Paź 26, 2016

    Uważam, że Bartek osiągnął tymi reklamami ogromne zainteresowanie zarówno ze strony mediów, jak i klientów. A czy taki pomysł był trafiony to już subiektywna ocena.

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *