Polskie spoty dla ONZ

Polskie spoty dla ONZ

16 października ruszyła kampania Organizacji Narodów Zjednoczonych – Zero Hunger Challenge. Dwa spoty w niej wykorzystywane stworzyło polskie studio Platige Image. Ich reżyserami są Damian Nenow i  Marcin Filipek.

Powstałe spoty są animowane, oparte na stylistyce gier komputerowych. Pierwszy zatytułowany „Głód jest Tyranem” autorstwa Damiana Nenowa ukazuje dyktatora, który niszczy wszystko, co spotka na swojej drodze, niezależnie od kraju, narodowości, koloru skóry. Tym dyktatorem jest spersonifikowany głód. Przesłaniem jest apel, że my ludzie możemy się mu przeciwstawić. Ale zrobić możemy to wyłącznie poprzez zjednoczenie się i obalenie dyktatora.glod-jest-tyranem

Spot „Głód jest Tyranem”

Drugi spot wyreżyserowany przez Marcina Filipka – „Głód jest Potworem” nawiązuje do stylistyki bajki – Czerwonego Kapturka. Tym razem głód jest bestią, złym wilkiem, atakującym Czerwonego Kapturka. Wszyscy pamiętamy, jak zły był wilk. Tym razem jest on jeszcze bardziej groźniejszy, ponieważ stanowi realne zagrożenie dla ludzi na całym świecie.

Spot „Głód jest Potworem”

Według mnie spoty są wielkim sukcesem studia Platige Image. Są nastrojowe, przemawiające do wyobraźni. Stylistyka przerażającej bajki i gry jest nowoczesna i chwytliwa.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi świata na panujący głód. ONZ zwraca uwagę na fakt, ze osoby głodne nie są w stanie dobrze pracować. Są ciągle zmęczone, zdekoncentrowane. Ciągłe niedożywienie doprowadza do sytuacji, w której nasze ciało zjada samo siebie. Głód wciąż doprowadza do śmierci setek tysięcy istnień. Prowadzona jest w telewizji, Internecie (na witrynie www.un.org i profilu Zero Hunger Challenge na Facebooku).

A jak Wam się podoba ta kampania?

 

K. J-J

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *