Olivier Toscani – reklama, która szokuje cz.3 – homoseksualizm

Olivier Toscani – reklama, która szokuje cz.3 – homoseksualizm

„Żyjemy w strachu. Jesteśmy postludzkością i nie akceptujemy innej prawdy niż ta pojawiająca się w telewizorze.”

Fotograf zakończył współpracę z firmą Benettona w roku 2000. Od tego czasu działa w swojej, jednoosobowej firmie. Do dziś zrobił dwie głośne kampanie.

W 2005 roku fotograf brał udział w kampanii kolejnej odzieżowej marki – RA-RE. Tym razem poruszył problem akceptacji osób homoseksualnych. Osoby te pokazał w prostej formie, przedstawiając na jasnym tle męskie pary.

Kampania RaRe

Kampania RaRe 1

Kampania RaRe 2

Kampania RaRe 2

 

Na fotografii 1 mężczyźni pełni radości prowadzą przed sobą dziecięcy wózek. Obraz jest bardzo dynamiczny dzięki wielu skośnym liniom utworzonym przez ciała mężczyzn. Są dobrze, modnie ubrani w jasne, pastelowe barwy. Ręka jednego z nich jako przedłużenie ciał obu (złączeni w uścisku) wskazuje na wózek, a właściwe na znajdujące się w nim dziecko. Kolejne, równie dynamiczne zdjęcia prowokują jeszcze bardziej. Widzimy mężczyzn w miłosnym uścisku, leżących na kanapie, zawadiacko bawiących się z nami skojarzeniami poprzez swoje gesty – jeden wydaje się mówić oto jestem, co ze mną zrobisz?

Kampania RaRe 3

Kampania RaRe 3

Ostatnie ze zdjęć to mężczyźni zwróceni twarzami do nas, szeroko uśmiechnięci, złączeni w uścisku oddający się rozkoszy. Pewne jest, że te obrazy łamią tabu homoseksualizmu w naszym społeczeństwie, prowokują do zastanowienia się, czy rzeczywiście oni czymś się różnią od większości.

 

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *