Kampanie PR na polskim Facebooku – kilka pozytywnych przykładów

Kampanie PR na polskim Facebooku – kilka pozytywnych przykładów

Facebook jest dziś jednym z najważniejszych narzędzi marketingowców i specjalistów od Public Relations.

Facebook jest dziś jednym z najważniejszych narzędzi marketingowców i specjalistów od Public Relations. Większość aktualnie prowadzonych kampanii w mniejszym lub większym stopniu opiera się o popularny portal społecznościowy. Cofnijmy się jednak w czasie i przeanalizujmy kilka ciekawszych kampanii przeprowadzonych w serwisie Zuckerberga.

 

Zapal Świeczkę, czyli kampania zakładu pogrzebowego

logo-stykss11 Aplikacja-Zapal-Swieczke

W 2011 roku stworzono kampanię PR Zakładu Pogrzebowego Styks z Wrocławia. Skierowana była do Wrocławian i Polonii powyżej 30 lat (bo oni najczęściej tracą bliskich).

Pomimo trudnego tematu przeprowadzono ją pomysłowo i bardzo skutecznie. W ciągu kilku miesięcy fanpage akcji zyskał ponad 20 tysięcy fanów. Jak to osiągnęli?

zapalswieczke1

Przede wszystkim zorganizowano akcję „zapal świeczkę”. Miała ona na celu pielęgnować pamięć najbliższych nam osób, które już odeszły. Poprzez specjalną aplikację możliwe stało się zapalenie wirtualnych zniczy na tablicach internautów. Spodobała się ona użytkownikom Facebooka. Dodatkowo kampania prowadzona była także w świecie realnym. Zakład Pogrzebowy Styks wraz z twórcami kampanii odwiedzał groby zaniedbane i opuszczone. W postach zachęcano do przyłączenia się do podobnych działań oraz do wspólnej refleksji.

 

Pamiętaj 1939-1945

Kampania ruszyła w lipcu akcją zapalania zniczy w hołdzie pamięci lidera Dżemu Ryszarda Riedla. Akcję wspomagała reklama ADS.

koncept-bohaterowie

W sierpniu profil Zakładu Pogrzebowego Styks przypomniał się upamiętnieniem „Bezimiennych bohaterów II wojny światowej”. Dzięki tym akcjom fanpage zyskał kilka tysięcy fanów.

Tuż przed Świętem Zmarłych twórcy zorganizowali wydarzenie „Zapal Świeczkę pamięci dla tych, o których nikt już nie pamięta!” i wykorzystując efekt śnieżnej kuli wywołali lawinę komentarzy i popularności strony.

 

Drevny Kocur, czyli jak czeska wiewiórka promuje piwo

 

drevny kocur1

Kampania miała na celu promocję czeskiego piwa Budweiser. By tego dokonać stworzono postać sympatycznego drevnego kocura.  Stał się on znakiem rozpoznawczym kapanii. Miał swój profil, na którym odbywały się konkursy (np. co powiedział kocur), zamieszczane były filmiki z wiewiórką etc. Profil miał prawie 40 tysięcy fanów.

drevny kocur2drevny kocur2

Zabawa intrygowała, wciągała, zdobywała zwolenników i wpływała na przyjazny wizerunek marki. Powstawały filmiki z wiewiórką, śmieszne reklamy czy plakaty. Fanów angażować miał także konkurs na dokończenie słów kocura. Kolejny raz okazało się, że kreskówkowe postaci chwytają za serca i zdobywają dużą popularność. Jeśli dodatkowo połączy się ją z humorem na wysokim poziomem to sukces jest murowany.

obraz3obraz3

KJ-J

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *