KAI – Katolicka Agencja Informacyjna cz. V

KAI – Katolicka Agencja Informacyjna cz. V

Oprócz publikacji prasowych (Życie Kościoła), internetowych (witryna internetowa) KAI publikuje cenne informatory, np. „Kto jest kim w Kościele”, które stają się hitami na rynku księgarskim. Do bestsellerów należały również leksykony KAI „Zakony w Polsce” oraz „Ruchy i stowarzyszenia katolickie”.

KAI na swoim koncie ma również publikacje książkowe. Dwukrotnie wydała „Dzieła zebrane Jana Pawła II”. Pierwsza edycja sprzedała się w 800 tys. egzemplarzy. W przededniu beatyfikacji ks. Jerzego Popiełuszki KAI opracowała i wydała w formie książkowej specjalny informator dla dziennikarzy w wersji polskiej i angielskiej.

KAI_logo.jpgKilka lat temu wraz z dziennikiem „Rzeczpospolita” KAI wydała „Raport o Kościele w Polsce”. Była to seria artykułów, prezentujących różne sfery działania Kościoła w kraju: duszpasterskiej, misyjnej, edukacyjnej, w sferze kultury i nauki, charytatywnej. Opisano także stan religijności Polaków w świetle aktualnych danych.

Serwis internetowy ekai.pl dostępny jest przez 7 dni w tygodniu. Gwarantuje dostęp do najświeższych informacji z życia wiary. „Chcemy o rzeczach tak ponadczasowych jak religia mówić za pomocą nowoczesnego języka. Dlatego wykorzystywać będzie cały dostępny arsenał środków wykorzystywanych w Internecie: tekst, grafikę, animację, fotografię, dźwięk, a także różne formy przekazu dziennikarskiego: news, wywiad, reportaż, analizę, dossier, felieton” – czytamy w serwisie KAI. Ekai.pl powstał w roku 2000. Obecnie jest to trzeci z najczęściej oglądanych portali religijnych w Polsce. W 2010 r. posiadał 1 mln 213 tys. użytkowników. Serwis www.ekai.pl podzielony jest na wiele rubryk tematycznych, gdzie czytelnik może odnaleźć to, co go interesuje: Moja Diecezja, Polska, Watykan, Świat. Ponadto prowadzone są bardziej specjalistyczne podstrony tematyczne: Papież, Kultura, Wspólnoty, Dziedzictwo, Europa, Ekumenizm i Dialog międzyreligijny.

Serwis www.kai.pl jest portalem agencyjnym, na którym dostępnych jest kilkadziesiąt depesz agencyjnych. Obejmują wydarzenia z całego świata, ze szczególnym uwzględnieniem Polski oraz Watykanu. Podkreślane cechy portalu to: wiarygodność, rzetelność, profesjonalizm, kompetentność, uniwersalizm. Zawiera on bogate archiwum internetowe KAI. W roku 2010 abonowany był przez 85 klientów. Na portalu możne poczytać blogi znanych w Kościele osób: bp. Wojciecha Polaka, o. Jana Góry, o. Stanisława Jaromiego, ks. Ignacego Solera czy ks. Piotra Radkiewicza. Serwis posiada także swoją stronę na Facebooku. Planowana jest rozbudowa portalu o filmiki. Zawiera także bibliotekę z dokumentami kościelnymi.

Serwis tworzony jest przez dziennikarzy, specjalizujących się w tematyce religijnej. Są wśród nich znawcy teologii i historii Kościoła, politologii i ekumenizmu. KAI współpracuje z ponad 50 krajowymi i zagranicznymi korespondentami. Mocną stroną dziennikarzy jest interdyscyplinarność i dogłębna znajomość przedmiotu. Gwarantuje to rzetelność przekazów.

 

Serwis oferuje liczne rodzaje reklam:

–na stronach komercyjnego serwisu www.kai.pl

– na stronach ogólnodostępnego magazynu internetowego ekai.pl

– na stronie Agencji Fotograficznej www.foto.ekai.pl

– w drukowanym tygodniku „Wiadomości KAI”

– w drukowanej gazecie-plakacie „Życie Kościoła”

– dla wydawców: pakiet reklamowy „Książka”

– mailing

– inserty

– patronaty medialne

– organizację konferencji prasowych.

Przy okazji kanonizacji Jana Pawła II będziemy mieli okazję korzystać z bogactwa wiedzy i doświadczenia KAI. Agencja organizuje własną pielgrzymkę na uroczystości w Rzymie. W najbliższych dniach z pewnością zaczną ukazywać się publikacje tematyczne.

 

KJ-J

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *