KAI – Katolicka Agencja Informacyjna cz. III

KAI – Katolicka Agencja Informacyjna cz. III

Katolicka Agencja Informacyjna zajmuje się codziennie obsługą dziennikarzy. Robi to poprzez konferencje prasowe, objazdy dziennikarskie, przyznawanie nagrody „ŚLAD” oraz organizację obsługi prasowej beatyfikacji (ks. Jerzego Popiełuszki, Jana Pawła II).

KAI_logo.jpgCo roku KAI organizuje ok. 40 konferencji i sesji tematycznych. W 2011 roku dotyczyły one m.in. promocji książki –  Matka Teresa – Cudowne historie, Jubileuszu 750-lecia Kapituły Warmińskiej czy promocji biografii Kard. Glempa. Na konferencjach zawsze obecni są dziennikarze redakcji dużych ogólnopolskich mediów, takich jak Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Polityka, Wprost, Przekrój, Niedziela, Gość Niedzielny, Tygodnik Powszechny, Idziemy, Przewodnik Katolicki, Nasz Dziennik. Coraz częściej obecni są także dziennikarze prasy regionalnej – gminnej oraz specjalistycznej: zdrowotnej, rodzinnej, dodatki kulturalne i wydawnicze. Do telewizji  dołączyła Superstacja i cyfrowy Top Canal.

Agencja organizuje również specjalne objazdy dziennikarskie przed ważnymi wydarzeniami. W kwietniu 2010 odbył się objazd miejscowości związanych z osobą ks. Jerzego Popiełuszki – przed jego beatyfikacją.

Nagroda „Ślad” jest to istniejąca od 2001 roku Nagroda Dziennikarska im. Biskupa Jana Chrapka. Jej ideą jest przybliżanie i promowanie osób, których działalność przyczyniła się w sposób wybitny do budowania kultury prawdy, porozumienia i dialogu. Nagradzane jest nie tylko przesłanie, ale i profesjonalizm.

KAI zajmowało się obsługą prasową beatyfikacji ks. Jerzego Popiełuszki. KAI przygotowała na tę okazję: sesję naukową, objazd dziennikarski „Śladami ks. Jerzego Popiełuszki”, w którym wzięło udział 38 dziennikarzy. Zobaczyli oni miejsca związane z życiem i posługą kapłańską ks. Popiełuszki, spotkali się też z osobami, które go znały. Odbyło się także spotkanie z mamą księdza. Kai wydało informator w języku polskim i angielskim (liczył 128 stron, był ilustrowany), wydano 1500 egzemplarzy w języku polskim i 500 w angielskim.

Postać księdza promowano poprzez wysłane do 187 redakcji mediów w Europie informacje. Utworzone również biuro prasowe, które zapewniało bezpośrednią transmisję z miejsca uroczystości na telebimie z możliwością bezpośredniego jej relacjonowania i wysyłki materiałów tekstowych i fotografii za pośrednictwem Internetu i teksty w 2 językach. Z tej okazji wydano w sumie 899 kart akredytacyjnych (745 kart dla dziennikarzy polskich, 100 akredytacji technicznych dla TVP i Polskiego Radia, 29 – kart dla gości z zagranicy oraz 25 – kart dla przedstawicieli mediów zagranicznych w Polsce).

 

KJ-J

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *