KAI – Katolicka Agencja Informacyjna cz. II

KAI – Katolicka Agencja Informacyjna cz. II

Katolicka Agencja Informacyjna jest dziś jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się katolickich agencji w Europie. Obecnie sytuuje się w grupie trzech największych, do której oprócz niej, należy jeszcze niemiecka KNA i austriacki Kathpress. W tym zakresie KAI jest liderem w  Europie Środkowo-Wschodniej. Warto wiedzieć, że KAI jest drugą co do wielkości agencją religijną w Europie oraz największą na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce jest ona podstawowym źródłem informacji o Kościele. Kadrę zarządzającą agencji, jak i jej personel, w przeważającej większości stanowią ludzie świeccy. Niemal wszystkie istotne wydarzenia religijne – z terenu Polski, Stolicy Apostolskiej oraz innych krajów i kontynentów – relacjonowane są przez KAI w sposób natychmiastowy, zgodnie z wymaganiami stawianym profesjonalnym agencjom na współczesnym rynku informacji. To właśnie czyni ją agencją profesjonalną i docenianą na całym świecie.

 

Na rynku mediów Katolicka Agencja Informacyjna ma ponad 150 odbiorców prasowych. W Polsce jest głównym źródłem informacji o Kościele zarówno dla świeckich (publicznych i prywatnych), jak i katolickich środków przekazu. Wśród nich znajdują się są redakcje najważniejszych mediów ogólnokrajowych: Telewizyjna Agencja Informacyjna, Informacyjna Agencja Radiowa, TVP, Polskie Radio, Polsat, wszystkie ogólnopolskie gazety codzienne i czołowe tygodniki. Odbiorcami są między innymi: Niedziela, Gość Niedzielny, Nasz Dziennik, Tygodnik Powszechny, Radio Maryja, Radio Plus, TVP, TVN, Polsat, Polskie Radio, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Polityka, Edipresse. KAI jest także podstawą informacyjną dla najważniejszych tytułów prasy katolickiej oraz katolickiej radiofonii i telewizji.

KAI_logo.jpg

KAI regularnie przeprowadza konferencje prasowe i spotkania dla dziennikarzy. Dodatkowo prowadzi sesje problemowe oraz odpowiada na dziesiątki listów i telefonów z konkretnymi pytaniami. Dziennikarze agencji towarzyszą one wszystkim ważnym wydarzeniom kościelnym w kraju. Dwa razy w tygodniu wydawany jest biuletyn prasowy, będący kompendium wiedzy na temat Kościoła katolickiego w Polsce i na świecie. KAI wielokrotnie nawiązała stałą współpracę z dziennikarzami mediów opiniotwórczych, którzy każdorazowo pierwsi są informowani o stanowisku Kościoła wobec jakieś sprawy. KAI regularnie przeprowadza konferencje prasowe i spotkania dla dziennikarzy.

 

Omawiana agencja codziennie tłumaczy dziennikarzom, że sfera religijna jest istotnym elementem naszego życia. W tym celu podejmuje liczne działania mające na celu polemikę z krzywdzącymi Kościół, staje w obronie Kościoła i Ojca Świętego. Podczas medialnych ataków na Benedykta XVI, które nasiliły się szczególnie w 2010 r. KAI wystosowała otwarty list w jego obronie pod którym podpisało się kilkanaście tysięcy Polaków.

 

KJ-J

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *