KAI – Katolicka Agencja Informacyjna cz. I

KAI – Katolicka Agencja Informacyjna cz. I

Katolicka Agencja Informacyjna powstała jesienią 1993 roku. Jest własnością Konferencji Episkopatu Polski. Jej powołanie było odpowiedzią na kryzys relacji Kościół-media z przełomu 1989/1990 roku. KAI jest istotną placówką ewangelizacyjną, działającą w apostolskiej służbie Kościoła.

Cele KAI są jasno określone. Ma ona przełamywać bariery milczenia wokół problematyki kościelnej oraz gwarantować obecność informacji religijnej w polskich mediach. Bardzo ważne jest dla KAI profesjonalnie informowanie mediów o bieżącej działalności i stanowisku Kościoła jak również prowadzenie otwartego dialogu z Kościołem. Równocześnie KAI kładzie nacisk na zwalczanie uprzedzeń bądź stereotypowych schematów myślenia o Kościele.KAI_logo.jpg

Swoją misję Katolicka Agencja Informacyjna realizuje codziennie poprzez systematyczne informowanie o życiu Kościoła w Polsce. Codziennie publikowane jest 20 – 40 depesz opisujących kościelne wydarzenia o charakterze ogólnopolskim jak i diecezjalnym. Pracownicy agencji przygotowują liczne opracowania problemowe. Wydobywają „na światło dzienne” setki oddolnych inicjatyw powstających z inspiracji chrześcijańskiej. Ukazują olbrzymi wkład środowisk katolickich w budowanie społeczeństwa obywatelskiego.

Ważnym aspektem pracy KAI jest promocja nauczania Ojca Świętego. W tym celu codziennie publikowanych jest 5 – 8  depesz poświeconych tematyce watykańskiej. Codziennie prezentowane jest ponadto omówienie treści włoskiego wydania dziennika „L’Osservatore Romano”. Równocześnie publikuje się ważniejsze nominacje papieskie, dokumenty, obszerne omówienia przemówień i homilii Benedykta XVI, a także działalności poszczególnych dykasterii Kurii Rzymskiej. Agencja tłumaczy papieskie katechezy i teksty przesłań Ojca Świętego publikowanych z różnych okazji.

Zadaniem KAI jest także realizowanie i obsługiwanie pielgrzymek. Przed ich rozpoczęciem przygotowywana jest wobec polskich mediów prezentacja Kościoła, do którego przybywa Ojciec Święty, dane statystyczne, zarys dziejów, sytuacja ekumeniczna, problemy społeczne. W trakcie papieskich  pielgrzymek agencja wysyła na miejsce swą ekipę dziennikarską. Każdego dnia ponadto tłumaczy wszystkie wystąpienia Ojca Świętego w danym kraju, które ukazują się w serwisie natychmiast po ich wygłoszeniu.

Kolejnym celem agencji jest informowanie o działalności Kościoła katolickiego w skali globu. Przygotowują kilkanaście depesz dotyczących najważniejszych wydarzeń w Kościele powszechnym w różnych punktach globu dziennie. W tym zakresie współpracuje ze wszystkimi liczącymi się katolickimi agencjami na świecie: niemiecką KNA, austriacką Kathpress, włoską SIR, azjatycką Asia-News, rosyjską Błagowiest-Info, amerykańską CNS i innymi. W oparciu o kontakty z polskimi duchownymi zdobywa także bezpośrednie informacje z Kościoła na terenach byłego ZSRR, bądź na innych terenach misyjnych.

Równocześnie nie zapomina o skali lokalnej – promując informacje z poszczególnych diecezji. największe w Polsce źródło informacji o poszczególnych diecezjach w Polsce. Dostęp do informacji z życia poszczególnych diecezji mają zarówno abonenci płatnego serwisu prasowego, jak i każdy internauta w Polsce czy na świecie, który kliknie w znajdującą się na stronie www.ekai.pl interaktywną mapę diecezji.

 

KJ-J

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *