Nowe logo Gazeta.pl

Nowe logo Gazeta.pl

gazeta1Dziś rano gazeta.pl jeden z największych polskich portali, zaprezentowała nową szatę graficzną i swoje nowe logo. Zwiększono, miedzy innymi, ilość multimediów dostępnych dla czytelników. Odświeżono szatę graficzną oraz zmieniono kolorystykę. Nowości objęły zarówno wersję desktopową, jak i mobilną. Paweł Stremski –  dyrektor wydawniczy Gazeta.pl – tak mówi o dzisiejszych zmianach:

„To prawdopodobnie największa zmiana w historii portalu, ale to nadal ta sama Gazeta.pl, tylko w nowocześniejszej i atrakcyjniejszej formie. Jesteśmy dumni z tego, kim jesteśmy. Chcieliśmy zachować styl i charakter, który cenią nasi czytelnicy, a jednocześnie dać im produkt, który wygląda jak przystało na rok 2015”.

Co nowego znajdziemy w odmienionej Gazecie.pl? przede wszystkim pojawiło się dużo więcej multimediów, w tym filmów, grafik, zdjęć. Całość jest bardziej czytelna, bo wyodrębniono w niej jasne i czytelne grupy tematyczne. Na stronie głównej możemy zauważyć większą liczbę artykułów. Część działów połączono ze sobą: „Kultura”, z „Rozrywką”, „Styl Życia” objął również „Rekreację”, „Modę i Urodę”, „Dom i wnętrza” a do „Biznesu” dołączono „Technologie”. Nowością jest dział „Nie przegap”, w którym znajdziemy wyróżnione, zebrane z całego serwisu, najciekawsze materiały.

To jednak nie koniec zmian, jakich dokonano w serwisie. Nowy jest również sposób prezentowania autorów artykułów. Teksty wyróżnione przez redakcję, czyli te ważniejsze, dłuższe, będą posiadać zdjęcia i nazwiska ich autorów. Serwis wzbogacony został przez ciekawe formy – quizy (autor: Michał Protaziuk), rysunki (Autor: Marek Raczkowski). Wyróżniane będą materiały ważne i ciekawe.

grafika gazeta

Jak mówi Paweł Stremski:

„Naszym długofalowym celem jest automatyczne dopasowanie strony do czytelnika, jego zachowań, zainteresowań i potrzeb. Pierwszym krokiem jest wprowadzenie specjalnego rankingu najnowszych i najpopularniejszych treści na stronie, który z powodzeniem sprawdza się w naszych aplikacjach. W kolejnych miesiącach będziemy testowali nowe pomysły day- i weekpartingowe”.

Wyraźnie widać, że Gazeta.pl postanowiła odświeżyć swój wizerunek i nadążyć za zmieniającymi się potrzebami czytelników.

logo gazetaNowe logo witryny oznacza pełną zmianę wizualnej identyfikacji portalu. Projekt wyszedł spod pióra White Cat Studio. Nadal występuje w nim dziewięć kropek, zmienione zostały jednak ich kolory i wielkości. Uzasadnienie Kaliny Wyszyńskiej, szefowej działu marketingu portalu Gazeta.pl:

„Poprzednia identyfikacja wizualna z 2006 roku „zestarzała się” i nie odpowiadała już temu, czym dzisiaj jest Gazeta.pl. Zależało nam na tym, by nowe logo łączyło wszystkie platformy, na których dostępna jest Gazeta.pl i w pełni oddawał jej charakter”

Krótki film o nowym logo:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UtQdSxQTHlo

 

Nowy wygląd portalu zobaczymy na komputerach, w wersji mobilnej oraz aplikacji Gazeta.pl LIVE (na systemy Windows Phone 8, iOS, Android).

Jak oceniacie nową Gazetę.pl? Z pewnością jest ona nowoczesna, praktyczna i funkcjonalna. Z pewnością każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Można obejrzeć filmy, grafiki, zdjęcia oraz przeczytać wartościowe treści posegregowane formatami i kontekstowo.

gazeta2

KJJ

 

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *